Aktualności

Tekst:

Instytut Spraw Publicznych

Podziel się

Kampania wyborcza w sieci - prezentacja raportu


Instytut Spraw Publicznych zaprasza na prezentację raportu poświęconego słabym i mocnym stronom internetowych kampanii wyborczych prowadzonych podczas ostatnich wyborów samorządowych. Prezentacja raportu „Kampania w sieci” odbędzie się 29 czerwca o godz. 11 w siedzibie ISPu.

Czy Internet będzie hitem nadchodzącej kampanii wyborczej? Wszystko na to wskazuje. Po wprowadzeniu zakazu emisji spotów wyborczych w radiu i telewizji, sztaby wyborcze ruszą na podbój Internetu. Wydaje się, że sieć może zmienić oblicze jesiennej kampanii i stać się narzędziem, które przesądzi o zwycięstwie lub porażce kandydata.

Eksperci ISPu przed nadchodzącymi wyborami przygotowali szczegółową analizę aktywności w Internecie polityków, którzy kandydowali na urząd prezydentów miast w zeszłorocznych wyborach samorządowych. Pod lupę wzięliśmy strony www i profile na Facebooku wszystkich 592 kandydatów.

Czy wnioski płynące z naszej analizy da się odnieść do nadchodzących wyborów? Chcielibyśmy, żeby raport stał się punktem wyjścia dla wszystkich osób, które przygotowują się do jesiennej kampanii wyborczej. Mowa tu o startujących kandydatach, specjalistach od marketingu politycznego, członkach sztabów wyborczych oraz firmach PR, które obsłużą partie i polityków.   
  
Podczas prezentacji raportu pokażemy słabe i mocne strony internetowych kampanii wyborczych. Ocenimy, czy były to kampanie skuteczne, wywołujące oddźwięk, czy też mieliśmy do czynienia z działania drętwymi i chybionymi. Przyjrzymy się, jakie działania się opłacały i mogły zapewnić sukces wyborczy, a jakie spychały kandydata w polityczny niebyt.

Zastanowimy się, dlaczego aż 45% kandydatów na prezydentów nie korzystało z Internetu do komunikowania się z wyborcami. I dlaczego prawie 30% kandydatów nie posiadało własnej strony www.

Porównamy, czym różniły się internetowe kampanie wyborcze kandydatów i kandydatek na prezydentów miast. Dlaczego panie akcentowały w sieci wartości rodzinne i spełnianie się w roli matki, a mężczyźni budowali swoją pozycję na dorobku zawodowym.

Zdradzimy, czy kandydaci przestrzegali ciszy wyborczej na Facebooku. I jak często posuwano się  do kampanii negatywnej, wymierzonej w kontrkandydata.

Nie wiadomo, jakie wnioski z doświadczeń kandydatów na samorządowców wyciągną kandydaci na parlamentarzystów. Czy pójdą drogą byłego prezydenta Rudy Śląskiej, który dla popularności skoczył w garniturze do basenu na głęboką wodę? A może wybiorą działania tradycyjne, które kładą nacisk na rzetelną informację i kontakt z wyborcami? Bo choć film pływającego w garniturze Andrzeja Stani obejrzało w serwisie YouTube ponad 40 tysięcy osób, nie zapewniło mu to sukcesu wyborczego. 

Program spotkania

11.00 – wprowadzenie

Dr Jarosław Zbieranek, kierownik Programu Prawa i Instytucji Demokratycznych ISP

11.10 – prezentacja raportu

Dr Jan Zając

Dr Dominik Batorski

12.00 - dyskusja

Podczas spotkania będziemy rozdawać bezpłatnie raport „Kampania w sieci”

Potwierdzenie udziału:

Potwierdzenia udziału prosimy przesyłać mailem na adres: recepcja@isp.org.pl

Zapisz się do newslettera
Newsletter